دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۳۱:۵۷

پیچیدگی بازار بانکرینگ با اجرای قوانین سختگیرانه کنترل آلایندگی هوا

باشگاه خبری فراساحل: کارشناسان صنعت بانکرینگ معتقدند با اجرای قوانین سختگیرانه‎تر کنترل آلایندگی هوا پس از سال 2020 میلادی بازار بانکرینگ پیچیده‎تر و از هم گسسته‎تر خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، سخنرانان کنفرانس S&P Global Platts Mediterranean Bunker Fuel معتقدند که با اجرای قوانین سختگیرانه‎تر کنترل آلایندگی هوا پس از سال 2020 میلادی بازار بانکرینگ پیچیده‌تر و از هم گسسته‌تر ‌‌‌می‌شود. کنفرانس S&P Global Platts Mediterranean Bunker Fuel در تاریخ‌‌‌‌های اول و دوم دسامبر 2016 (11 و 12 آذر 1395) در یونان برگزار شد.

صنعت بانکرینگ هم اکنون در حال بررسی میزان تاثیر تصمیم سازمان بین‎المللی دریانوردی (IMO) برای کاهش آلایندگی سولفور سوخت‎های دریایی از 3.5 درصد به 0.5 درصد طی سه سال است. مالکان کشتی از ابتدای ژانویه 2020 میلادی باید از سوخت‎های پاک‎تر اما گران‎تر استفاده کنند یا فناوری‎های تصفیه گازهای خروجی را بر روی کشتی خود نصب نمایند. کارشناسان شرکت کننده در این کنفرانس پیش‎بینی کردند که بازار بانکرینگ در نتیجه این تصمیم در آینده بیش از پیش از هم گسسته شود چرا که مالکان کشتی به دنبال گزینه‎های سوختی متنوع‎تری خواهند رفت تا هم مقررات جدید را رعایت کنند و هم از هزینه‎های بالای سوخت‎های بر پایه گازوئیل اجتناب کنند.

رابین میچ، مشاور سوخت‎های دریایی گفت: "آیا همگی ما از سوخت‎هایی با 0.5 درصد سولفور استفاده خواهیم کرد؟ نه، مسلما اینطور نیست. " میچ معتقد است که در سالهای ابتدایی پس از اجرای این مقررات از سال 2020 با موارد متعدد عدم رعایت مقررات جدید روبرو خواهیم بود که دلیل آن عرضه ناکافی سوخت دارای سولفور 0.5 درصد است. وی پیش بینی کرد که در کشتی‎هایی که فناوری تصفیه گازهای خروجی را نصب می‎کنند شاهد افزایش سریع مصرف نفت کوره از 10 میلیون تن در سال 2019 به 100 میلیون تن در سال 2025 خواهیم بود.

سم سارال، مدیرعامل Cockett Marine Oil معتقد است: "تصمیم IMO شروع یک مرحله غیرقابل اجتناب در صنعت بانکرینگ بود." وی ادامه داد که اجرای محدودیت الایندگی سولفور می‎تواند در زنجیره تامین سوخت اختلال ایجاد کند. به عنوان مثال برخی از پالایشگاه‎ها باید شاخص‎های نفتی خود را تغییر دهند و یا اینکه فشار بیشتری بر تاسیسات ذخیره سازی وارد ‌‌‌می‌شود.

ژان خوزه متی، مدیر توسعه تجاری Aegean Marine Petroleum یونان، بر این باور است که بازار پس از سال 2020 پیچیده تر خواهد شد زیرا پالایشگاه‌‌‌‌ها تا آن زمان سولفورزدایی بانکر را آغاز نخواهند کرد.

گرگوری روبولاکیس یکی دیگر از شرکت‎کنندگان در همایش نیز اظهار کرد که بعید می‎داند عرضه سوخت با مشخصات جدید به اندازه کافی باشد. وی گفت: "خیلی از کسانی که در صنعت بانکرینگ فعالیت می‎کنند بر این باورند که بازار نمی‎تواند به تقاضای سوخت‎های دارای سولفور 0.5 درصد تا سال 2020 پاسخ دهد. تغییر سطح سولفور در سوخت‌‌‌‌های دریایی با خود مباحث جدیدی را وارد صنعت بانکرینگ می‎کند."

از سوی دیگر، برخی از کارشناسان نیز معتقدند که صنایع پالایشی باید هرچه سریعتر به این نیاز صنعت بانکرینگ پاسخ دهند. گیاکومو ریسپولی، معاون شرکت Eni ایتالیا اظهار کرد که پالایشگاه‌‌‌‌ها ‌‌‌می‌توانند مقررات جدید صنعت بانکرینگ را رعایت نمایند. وی گفت: "هم اکنون ما میزان سولفور گازوئیل و بنزین را به کمتر از 10 ppm رسانده ایم. اکنون نوبت سوخت‎های دریایی است تا بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر آلایندگی SO2 باشیم."



  کد خبر : 2877
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :